Segueix-nos al:

Ascens a Mare de Déu del Mont 26 de Abril del 2014

La gerrillera de la Adriana pujant el port de la Mare de Déu del Mont

Alçada: 1.120 m. // Comarca: Garrotxa // Categoria: 1a

Port espectacular a l’àrea de Girona, amb unes vistes impagables des de dalt del port. L’ascens es pot fer per 3 itineraris diferents, malgrat el més clàssic és el que surt des de Besalú i passa per Beuda.

3 Variants:

1) Des de Besalú (per Beuda): 21 km.; 950 m. de desnivell; 4,5% desnivell mitjà; 17,0% desnivell màx.; Coeficient 220.
El port s’inicia a Besalú, des d’on es surt direcció Beuda per la GIV-5234. La carretera és bona i es puja còmodament amb el cim de la Mare de Déu del Mont al davant.

Un cop arribats a Beuda, la carretera es torna més dolenta i s’inicien uns trams de baixada i pujada pels quals cal anar ben alerta per agafar el camí correcte cap a dalt el port. Està tot indicat, però els cartells són petits i hi ha algun tram que si es va ràpid és fàcil passar de llarg l’encreuament correcte.

A partir de l’11è quilòmetre la carretera es comença a posar més dreta i ens trobem amb les rampes més dures coincidint amb els trams d’asfalt més dolent. Els percentatges arriben al 15 i 16% durant força estona i no baixen del 8%, fet que fa que la pujada es faci força dura.

Al quilòmetre 14 s’enllaça amb la carretera que ve de l’A-26. L’asfalt millora en aquest tram i també es suavitza el pendent durant una estona.
A poc a poc anirem sortint del bosc i tornarem a veure Mare de Déu del Mont al davant. Arriben els trams més bonics de l’ascens amb panoràmiques sobre les comarques gironines. L’asfalt torna a estar en mal estat a mida que es va acostant el final del port.

Un cop dalt les vistes són impagables: Pirineus, Golf de Roses, Pla de l’Estany, llac de Banyoles, Rocacorba…